Ziua Sly Nutritia
toate produsele cu -12% reducere
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Alimentatia copiilor in timpul iernii

Alimentatia copiilor in timpul iernii
     

Specialiștii ne sfătuiesc să păstrăm un echilibru între anotimpuri și să nu micșorăm procentul de legume și fructe pe timpul iernii. Copiii au nevoie de o alimentație diversificată: bogată în fructe și legume și un aport optim de cereale și derivate (pâine, mamaligă, paște). După aceea  sunt alimentele bogate în proteine: lactate, ouăle. Rămâne carnea care este un aliment opțional, poate fi dată de 2-3 ori pe săptămână: carne de pui, de curcan, de pește. Este bine să evitam excesul de dulciuri pentru că acestea se transformă în grăsimi ceea ce-i fac să fie vulnerabili în fața bolilor, consumul ridicat de dulciuri duce și la scăderea apetitului pentru mâncare. Un copil sănătos, trebuie sa mănânce de toate, dar fără să exagerăm, iar ca să aibă poftă de mâncare trebuie să facă mișcare și să nu stea la o temperatură prea mare în casă.

Nutritioniștii ne sfătuiesc ca legumele care se pretează la a fi consumate crude, să fie consumate așa. Cea mai bună metodă de preparare este cea care nu agresează termic produsul decât intr-o oarecare masură. Vorbim aici de pregătire la abur, fierbere sau la cuptor cu o temperatură constantă. Prăjirea în ulei sau la foc, cu fum – legumele la grătar, sunt de evitat la copii.

O altă problemă presantă pentru mame este calitatea legumelor sau fructelor existente în anotimpul rece. Pastrate în condiții optime de temperatură și umiditate, fructele și legumele nu au cum să-și piardă proprietățile. Își pierd puțin din proprietăți numai cele congelate, dar și ele pastrează o bună parte.

Dintre legumele și fructe disponibile iarna, cele mai valoroase din punct de vedere nutritiv sunt:

- varza (și proaspată și murată)

- morcovul, hreanul (au un conținut bogat în vitamina C)

- merele, citricele, gutuile, prunele uscate, stafidele (au un conținut crescut de fier)

- curmalele (bogate în calciu)

- nucile (bogate în glucide, grăsimi de calitate și vitaminele din grupul B)

Este recomandată că până la vârsta de 3 ani, copiii să nu consume carne de porc. După această vârstă, se va folosi numai carnea slabă (mușchi), bine preparată. Carnea de porc crește colesterolul, suprasolicită ficatul și pancreasul și poate prezenta risc infecțios (trichineloză). Ouăle se vor consuma numai preparate, nu este indicată maioneză sau alte alimente în care se folosește oul crud, din cauza pericolui de toxinfecții alimentare.

Aceiași specialiști ne informează că e foarte important că vitaminele liposolubile (A, D, E și K) nu trebuie să lipsească din alimentația celor mici.

Copilul meu - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru daca nu vrei sa pierzi promotiile noastre zilnice, cupoanele de reduceri periodice si noutatile aparute in magazinul nostru.