☀ HOT DEALS ☀
Ai 12% reducere pentru toate produsele din categoria Uleiuri cosmetice.
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Masa de Paște, ce alimente sănătoase putem folosi

Masa de Paște, ce alimente sănătoase putem folosi
     

 Încă puțin și intrăm în linie dreaptă cu pregătirile pentru masa de Paște. În anul 2020 Sărbătorile Pascale vor fi celebrate diferit față de anii anteriori. Deși sunt un prilej de întregire a familiei, în acest an vom păstra distanțarea socială și vom transmite celor dragi gânduri bune. Însă la masa de Paște nu trebuie să renunțăm. 

Multe persoane în perioada sărbătorilor aleg să consume preparate tradiționale, gustul lor delicios venind însă la pachet și cu câteva kilograme în plus. Alimentele preparate cu unt, cremele în special, dulciurile unde se folosește zahăr, maioneza, fripturile și șnițelele prăjite în ulei abundă pe masă în perioada sărbătorilor. Cu toate acestea, există mici modificări ce pot fi făcute în meniu pentru a reduce caloriile și grăsimile nesănătoase, fără a sacrifica însă gustul. Există o serie de ingrediente ce pot fi folosite pentru a avea o masă de sărbătoare cu preparate sănătoase.  Așadar, pornim la aprovizionarea pentru masa de sărbătoare și vom opta pentru un coș care să conțină multe produse sănătoase. 

De regulă, folosim ulei pentru prepararea termică a cărnurilor. Este o sarcină dificilă să știi care este cel mai sănătos ulei. Cel mai important este să fie un ulei cu un punct de ardere corect. Pentru prepararea termică este nevoie de un ulei cu punct de ardere ridicat și aici cele mai indicate sunt uleiurile rafinate mononesaturate-de măsline, avocado, palmier, rapiță, cele nerafinate mononesaturate precum uleiul de măsline extravirgin  sau cele saturate cum este uleiul de cocos. Uleiul presat la rece sau rafinat produce grăsimi trans prin ardere, cum este uleiul de floarea soarelui, soia, porumb, migdale. 

Lângă friptură sau orice preparat din carne merge și o garnitură. Dar ce este mai sănătos, o garnitură de cartofi piure unde adaugi și unt sau lapte sau una de legume și orez? Și cartoful și orezul conțin carbohidrați dar și vitamine, însă alături de orez avem și legumele care conțin o cantitate însemnată de micronutrienți. 

Alte două ingrediente folosite pentru preparatele alese sunt zahărul și laptele, deoarece nu-i așa, prăjiturile și cozonacii se află la loc de cinste pe masa de sărbătoare. De regulă, tindem să folosim zahărul alb rafinat, dar acesta nu aduce organismului decât zaharuri. În schimb, zahărul brut  nu este complet procesat și aduce pe lângă zaharuri și nutrienți, iar folosit în aluatul de prăjituri îi va da o textură și un gust deosebit. 

Deși este o sursă bună de calciu și proteine, laptele de vacă nu este ușor de digerat de toată lumea. În schimb, laptele vegetal este o opțiune aleasă din ce în ce mai des de către cei care au intoleranțe la lactoză, dar și de către personale care doresc să consume mai puține produse de origine animală. În ceea ce privește făina, făina albă de grâu, folosită la prăjituri, în special cea de tip 000, este lipsită aproape total de nutrienți, și are un indice glicemic mare. Este indicat să încercăm și variante de făinuri mai sănătoase, ce conțin nutrienți, precum făina de quinoa, de migdale.

Alături de o bucată de prăjitură este nelipsit un pahar de suc. Însă băuturile carbogazoase sunt nocive, fiind bogate în acizi tari-citric și fosforic, care favorizează eroziunea smalțului dentar și a dentinei. Sunt pline de coloranți, îndulcitori artificiali etc care favorizează osteoporoza, bolile cardiovasculare, obezitatea.

Varianta sănătoasă o reprezintă sucurile naturale, preparate din fructe,  multe dintre ele cu o serie de proprietăți benefice asupra sănătății.

Nu în cele din urmă, coșul de cumpărături este bine să conțină și niște ronțăieli. Oricum, timp va fi berechet, doar va fi petrecut acasă, iar la un film sau citind o carte merge ceva de ronțăit.  Dar nu chipsuri, ci ceva mai sănătos, precum semințe de floarea soarelui sau dovleac sau nuci, acestea conținând o doză mare de vitamine, minerale și grăsimi sănătoase. 

Să aveți inspirație la gătit, sărbători liniștite, cu pace în suflet și multă sănătate. Paște fericit! 

 

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Aboneaza-te la newsletter