30 RON reducere la comenzile de peste 199 RON ☀
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Ghidul „alimentației colorate”

Ghidul „alimentației colorate”
     

Natura este fascinantă și plină de culoare. Ea ne oferă fructe și legume de toate culorile, iar în spatele culorii se află sursa noastră de sănătate și energie – multe vitamine, minerale și tot ce e mai bun din natură, concentrat în roade colorate. Dacă îți faci timp să “citești” puțin natura, vei afla lucruri surprinzătoare și extrem de utile. În funcție de culoare, natura îți dă un indiciu despre proprietățile și beneficiile diferitelor fructe și legume.

Culorile nu sunt importante doar când vine vorba de vestimentație, amenajări interioare, artă și tot ce ține de estetic. Culorile din farfurie sunt la fel de importante. Nu numai că o farfurie colorată stimulează apetitul, dar diferitele salate de legume sau fructe aduc nenumărate beneficii organismului uman.  În cazul legumelor și fructelor, culorile vii sunt date de diferite fitochimicale - substanțe naturale, specifice vegetalelor. Vom prezenta în continuare principalele grupe în care se încadrează fructele și legumele după culoarea pe care o au.

Alimentele albe scad colesterolul și fortifică oasele. În această categorie intră ciupercile, cartofii, ceapa, usturoiul, conopida și altele.

Alimentele galbene, cum sunt bananele, perele, porumbul, lămâile sau ananasul au grijă de elasticitatea pielii și fortificarea sistemului imunitar. 

Alimentele portocalii previn inflamațiile și susțin vederea, ajută oasele și sistemul imunitar. Acestea sunt bogate în alfa și beta-caroten, care încetinesc îmbătrânirea celulară și protejează pielea de efectele dăunătoare ale soarelui. Beta-carotenul mai are un efect interesant – acela de a te ajuta să te bronzezi, adică culoarea acestor alimente îți vor colora pielea din interior. Pentru aceste efecte consumă morcovi, piersici, caise, papaya, mango, portocale, dovleac, ardei galben și portocaliu.

Alimentele roșii susțin sănătatea sistemului cardiovascular – au grijă de inimă, sânge, articulații și apără împotriva alergiilor. Alimentele roșii conțin polifenoli (principalii oxidanți ai fluidelor din corp). Consumă căpșune, pepene, mere, roșii, sfeclă, zmeură, rodii. Sunt studii care arată că alimentele roșii stimulează poftă de mâncare. Culoarea acestor alimente e dată de licopen, o fitochimicală care protejează împotriva cancerului și scade riscul de atac cerebral.

Alimentele verzi au rol important în detoxifiere și în lupta contra radicalilor liberi, răspunzători de multe boli și îmbătrânirea celulară. Culoarea verde indică o cantitate mare de sulf care favorizează eliminarea toxinelor și scade colesterolul. Varza, salata, rucola, sparanghelul, broccoli, usturoiul verde, fasolea verde, kiwi, castravetele vor avea aceste efecte. Alimentele verzi dau impresia de proaspăt, revigorant, sănătos. Acestea sunt bogate în luteină și zeaxantină, două fitochimicale care previn degenerarea maculară, principala cauză a pierderii vederii. Legumele verzi conțin și beta-caroten.

Alimentele violet sunt asociate cu longevitatea. Ele au putere antioxidantă crescută, fiind foarte bogate în antocianine, antioxidanți care susțin sănătatea inimii, a funcțiilor cerebrale, protejează celulele și participă la regenerarea lor. Acestea îmbunătățesc și absorbția mineralelor. Din această categorie fac parte cartoful violet, varza violet, vinetele, prunele, strugurii, smochinele, fructele de pădure – afine, mure, coacăze.

Așadar e important să mănânci cât mai colorat. Ai grijă să ai mereu în casă fructe și legume din fiecare din categoriile de mai sus pentru a acoperi cât mai mult din necesarul organismului.

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Aboneaza-te la newsletter