DAILY DEALS
Ai 8% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Cum sa evitati excesul alimentar de Craciun

Cum sa evitati excesul alimentar de Craciun
     

Suntem in luna decembrie, luna sarbatorilor de iarna in care este o tendinta generala de exces alimentar. Sarbatorile de iarna sunt intampinate de mai toata lumea cu sarmale, fripturi, piftii de porc si o abundenta de prajituri si dulciuri.

Pentru a avea un Craciun moderat, dieticienii propun un plan in cativa pasi:

Nu sariti peste micul dejun

Unul dintre modurile prin care puteti preveni supraalimentarea in aceste zile este sa incepeti ziua cu un mic dejun sanatos, sa va asigurati ca nu ajungeti infometati la birou sau in diferitele vizite pe care le faceti. Asta reduce probabilitatea de a manca totul ce vedeti.

IN PRACTICA: Doua oua pastai cu spanac aburit, ciuperci si rosii la gratar si o felie de paine prajita cu un pahar de avocado.

"Luati o tavita mica si o umpleti cu optiuni sanatoase de care va veti bucura, impreuna cu unul sau doua elemente cu adevarat decadente. si opreste-te la acea farfurie”, spun dieticienii.

Conteaza caloriile, nu farfuriile

La pranzul de Craciun, nu cantitatea de alimente pe care o consumati este importanta, ci densitatea lor energetica. Cheia este sa combinati portiunile rezonabile ale alimentelor preferate cu alimente gustoase dar cu o cantitate energetica mai redusa (de exemplu, salata).

IN PRACTICA: Umpleti jumatate de platou cu legume non-amidonate cum ar fi broccoli, morcov, sparanghel, salata, ciuperci, conopida si dovlecei. Aceste legume sunt bogate in calorii si va vor umple cu o nutritie excelenta. Puteti consuma si sarmale dar acestea sa fie doar de gust si nu pentru a va satura.

Craciunul vine doar o data pe an, iar noi avem tendinta de a gati mult mai mult decat putem consuma. Este recomandat ca ceea ce ramane de la masa de Craciun sa nu fie lasat la indemana, pentru ca in zilele ce urmeaza ai tendinta de a ”ciugulii” cate ceva din bunatati pe intreaga perioada a zilei, indiferent daca aveti senzatia de foame sau nu.

Daca totusi ati exagerat putin, in ziua urmatoare puteti compensa cu un pranz sanatos si bogat in fibre.

Din punct de vedere macronutrient, dieteticienii recomanda alegerea unor alimente diferite in zilele ce urmeaza. Limitati-va la carbohidratii in seara de Craciun si mergeti in schimb pe legume nesaturate si proteine slabe, ganditi-va la o salata mare si la niste fructe de mare sau sunca slaba si carne rece.

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Aboneaza-te la newsletter