Cum poate dieta influenta somnul

Cum poate dieta influenta somnul
     

Daca mananci prea mult sau prea putin, somnul poate fi intrerupt, deranjat. O gustare usoara inainte de culcare te poate ajuta sa dormi, insa daca vei consuma prea multa mancare, acest lucru va cauza discomfort digestiv si poate duce la trezitul repetat noaptea.

Situatia cu alcoolul este una si mai grava. Mici cantitati te pot ajuta sa adormi. Insa odata ce corpul incepe sa asimileze alcoolul, somnul poate fi fragmentat si induce insomnia. De asemenea deshidrateaza, ceea ce te va face sa te simti obosit ziua urmatoare.

Cafeina poate disrupe de asemenea somnul. Unii sunt atat de sensibili la cafeina incat orice bautura sau chiar si mancare care contine cafeina, consumata dupa masa spre seara pot afecta somnul.

Mai usor cu grasimile. Daca la cina alegi o masa bogata in grasimi sau mancare care poate cauza indigestie, somnul tau va fi cu siguranta intrerupt.

Nu manca noaptea tarziu. Cei care sufera de reflux acidic ar trebui sa elimine mesele tarzii sau mesele grele care au scopul initial de a mentine stomacul plin mai mult timp. Culcatul cu un stomac plin incurajeaza acidul gastric.

Zaharul este un alt element care este legat de problemele cu somnul. Un studiu a demonstrat faptul ca copiii care sufera de diabet de tip 1 au probleme cu somnnul. Pentru ca zaharul iti da energie temporara este cel mai bine sa eviti zaharul si alte mancaruri procesate inainte de culcare.

Mierea si laptele ajuta somnul. Laptele contine un acid esential care induce in mod natural somnul, si anume triptofanul. Acesta creste nivelul de serotonina, un sedativ natural. Acesta este motivul pentru care atat demulte remedii naturale includ 1 lingurita de miere cu lapte. De asemenea mierea este bogata in carbohidrati, care faciliteaza ajuta triptofina sa produca serotonina. Un sandwich cu sunca de curcan de exemplu, este o combinatie de triptofina si carbohidrati, de aceea si acesta induce somnul.

Exista multe ierburi de asmenea care induc somnul, cel mai cunoscut pentru aceasta proprietate este valeriana. Folosul sau drept sedativ a fost incurajat de demonstratii prin care intradevar relaxa tensiunea musculara. Valeriana incluse in ceaiuri sau administrata drept capsula sau tinctura poate reduce timpul care este necesitat pentru a adormi si induce relaxarea adanca.

O alternativa mai putin cunoscuta laptelui cald sunt ciresele sau sucul de cirese. Un studiu din 2010 a demonstrat faptul ca sucul de cirese consumat inainte de culcare ajuta la un somn mai odihnitor, avand aproape acelasi efect ca si melatonina.

comments powered by Disqus

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Comanda
L-V intre 9-17
0365-430.166
Transport GRATUIT
la comenzi peste 150 Lei

Produsul lunii