Promotia zilei
Cadourile sunt pentru toata lumea. Indrazneste si alege cadoul potrivit pentru tine si cei dragi tie! Ai 12% reducere la orice comanda!
00 ore 00 min 00 sec

Care sunt cele mai sanatoase alimente?

Care sunt cele mai sanatoase alimente?
     

Va oferim detalii despre cele mai sanatoase alimente potrivit studiilor si surselor din Statele Unite si Europa. Exista numeroase diete care promoveaza scaderea in greutate intr-o maniera extrema, agresiva cu organisumul. Cel mai important lucru de retinut este ca o dieta echilibrata este adevaratul secret al mancarii sanatoase.

  1. Migdale. Primul aliment pe lista noastra sunt migdalele. Acestea sunt bogate in substante nutritive, inclusiv magneziu, vitamina E, fier, calciu, fibre si riboflavina. O recenzie stiintifica publicata in revista ”Nutrition Reviews” a constatat ca migdalele ca hrana pot ajuta la mentinerea nivelului sanatos de colesterol. Atunci cand migdalele sunt incorporate intr-o dieta sanatoasa, echilibrata, beneficiile sunt si mai mari. Migdalele au mai multe fibre decat orice alte fruct.
  2. Nucile braziliene (Bertholletia exceles) sunt unele dintre cele mai sanatoase nuci de pe planeta. In Brazilia, ele sunt numite "castanhas-do-pará" - care se traduce ca "castane din Pará". Pará este un stat din nordul Braziliei. Sunt bogate in proteine si carbohidrati. Totodata sunt surse excelente de vitamina B-1 (tiamina), vitamina E, magneziu si zinc. Aceste fructe contin una dintre cele mai mari cantitati de seleniu dintre toate alimente, iar seleniul este un mineral vital pentru mentinerea functiei tiroidiene.
  3. Lintea este folosita in multe bucatarii din intreaga lume, in special in tarile din Asia de Sud-Est precum Pakistan, Nepal, Bangladesh, India, Bhutan si Sri Lanka. Lintea necesita in general un timp de gatire mai indelungat, dar semintele pot fi incoltite, ceea ce le transforma intr-o gustare delicioasa si sanatoasa.
  4. Ovaz. Consumul de faina de ovaz a crescut considerabil in ultimii 20 de ani datorita beneficiilor sale pentru sanatate. Cercetarile au constatat ca continutul de fibre solubile contribuie la scaderea nivelului de colesterol. In 1997, Administratia pentru Alimentatie si Medicamente (FDA) a convenit ca alimentele cu continut ridicat de ovaz trebuie sa includa pe eticheta date cuprivire la beneficiile pe care le au in combaterea bolilor cardiovasculare, mai ales daca sunt insotite de o dieta cu continut scazut de grasimi. Acest lucru a dus la o noua crestere a popularitatii fulgilor de ovaz.
  5. Ovazul este bogat in carbohidrati complecsi, precum si in fibre solubile in apa, care stabilizeaza nivelurile de glucoza din sange. Faina de ovaz este bogata in vitaminele B, acizii grasi omega-3, folatul si potasiul.
  6. Germenele de grau este bogat in nutrienti vitali, cum ar fi vitamina E, acid folic (folati), tiamina, zinc, magneziu, fosfor si acizi grasi esentiali. Germenele de grau este de asemenea, o sursa buna de fibre.
  7. Brocoli este bogat in fibre, calciu, potasiu si fitonutrienti. Fitonutrientii sunt compusi care reduc riscul de a dezvolta boli de inima, diabet si unele forme de cancer. Broccoli contine, de asemenea, vitamina C, precum si beta-caroten, un antioxidant. O singura portie de broccoli de 100 de grame va poate oferi peste 150% din doza zilnica recomandata de vitamina C, care, in doze mari, poate scurta durata racelii obisnuite.
  8. Un alt ingredient, sulforfanul, se mai spune ca are calitati anticancerigene si antiinflamatoare. Cu toate acestea, daca este consumat prajit sau prea fiert, multe din proprietatile sale benefice sanatatii sunt complet distruse sau mult diminuate. De aceea se recomanda a fi consumat dupa o preparare usoara la aburi sau chiar crud.
  9. Merele sunt o sursa excelenta de antioxidanti, care combat radicalii liberi ce dauneaza substantelor generate in organism si provoaca schimbari nedorite. Radicali liberi sunt implicati in procesul de imbatranire si in unele boli. Unele studii pe animale au descoperit ca un antioxidant gasit in mere (polifenoli) ar putea prelungi durata de viata. Cercetatorii de la Universitatea de Stat din Florida au declarat ca merele sunt "fructe miraculoase". In studiul lor, anchetatorii au descoperit ca femeile mai in varsta care au inceput un regim de consum zilnic de mere au experimentat o scadere cu 23% a nivelului colesterolului rau (LDL) si o crestere de 4% a colesterolului bun (HDL) dupa numai 6 luni.
  10. Afinele sunt bogate in fibre, antioxidanti si fitonutrienti. Spre deosebire de minerale si vitamine, fitonutrientii nu sunt esentiali pentru a ne mentine in viata. Cu toate acestea, acestea pot ajuta la prevenirea bolilor si la mentinerea functionarii corecte a organismului. Potrivit unui studiu efectuat la Universitatea ”Harvard Medical School”, adultii mai in varsta care mananca o multime de afine (si capsuni) sunt mai putin expusi la declinul cognitiv. Afinele ajuta la reducerea obezitatii. Polifenolii din plante, care sunt bogati in afine, s-au aratat ca reduc dezvoltarea celulelor adipoase (adipogeneza), in timp ce induc defalcarea lipidelor si grasimilor. Consumul regulat de afine poate reduce riscul de hipertensiune arteriala cu 10%, din cauza compusilor bioactivi ai fructelor de padure, antocianine.
  11. Avocado. Multi oameni evita fructele de avocado din cauza continutului ridicat de grasimi; ei considera ca evitarea tuturor grasimilor duce la o stare de sanatate mai buna si la o greutate corporala mai usor de controlat. Complet fals. Fructele de avocado sunt bogate in grasimi sanatoase, precum si vitaminele B, vitamina K si vitamina E si au un continut foarte ridicat de fibre. Studiile au aratat ca consumul regulat de avocado scade nivelul colesterolului din sange. Extractele de avocado sunt in prezent studiate in laborator pentru a vedea daca ar putea fi utile pentru tratarea diabetului zaharat sau hipertensiunii arteriale. Cercetatorii de la Universitatea de Stat din Ohio au descoperit ca substantele nutritive luate din avocado au reusit sa opreasca celulele canceroase pe cale orala si chiar sa distruga unele dintre celulele precanceroase.
  12. Legume verzi cu frunze. Studiile au aratat ca un aport ridicat de legume cu frunze inchise, cum ar fi spanacul sau varza, poate reduce semnificativ riscul unei persoane de a dezvolta diabet zaharat de tip 2. Cercetatorii de la Universitatea din Leicester au declarat ca impactul legumelor ce au o culoare verde inchis, asupra sanatatii umane ar trebui sa fie investigat mai departe dupa ce au acumulat date din sase studii. Spanacul, de exemplu, este foarte bogat in antioxidanti, mai ales cand este preparat la aburi sau fiert foarte usor. Este o sursa buna de vitamine A, B-6, C, E si K, precum si seleniu, niacin, zinc, fosfor, cupru, acid folic, potasiu, calciu, mangan, betaina si fier.
comments powered by Disqus

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Care sunt cele mai sanatoase alimente?
Care sunt cele mai sanatoase alimente?

Va oferim detalii despre cele mai sanatoase alimente potrivit studiilor si surselor din Statele Unite si Europa. Exista numeroase diete care promoveaz

Consumul regulat de alimente picante extinde speranta de viata
Consumul regulat de alimente picante extinde speranta de viata

Mancarea picanta va poate face sa simtiti ca v-a luat gura foc sau va poate face sa transpirati profund. Cu toate acestea, un nou studiu releva faptul

Sucuri naturale care te ajuta sa slabesti
Sucuri naturale care te ajuta sa slabesti

Sucurile preparate din fructe si legume sunt o buna sursa de vitamine si minerale necesare organismului. Pe langa faptul ca sunt gustoase si sanatoase

Comanda
L-V intre 9-17
0365-430.166
Transport GRATUIT
la comenzi peste 150 Lei