Ai livrare gratuita!
* la toate comenzile de peste 99 lei
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Beneficiile semintelor de susan

Beneficiile semintelor de susan
     

Semintele de susan sunt extrem de folosite atat in bucatarie cat si in medicina traditionala datorita calitatilor nutritive, preventive si curative. Susanul este o planta erbacee, Sesamum indicum, care creste in abundenta in Asia. Este cultivata in special in China, India si Birmania.

Semintele oleaginoase reprezinta o sursa importanta de acizi grasi, de Omega6, acizi flavonoizi, antioxidanti, vitamine si fibre alimentare. Acestea sunt bogate in acizi mono-nesaturati si acid oleic. Acidul oleic contribuie la scaderea nivelului de colesterol rau (LDL) si la cresterea nivelului de colesterol bun (HDL). Studii efectuate recent demonstreaza ca alimentatia mediteraneana, bogata in grasimi mono-nesaturate contribuie la prevenirea bolilor coronariene si a accidentelor vasculare cerebrale favorizand un profil lipidic bun.

Susanul este o sursa de proteine alimentare si contine acizi aminati esentiali cresterii si dezvoltarii copiilor. 100g de seminte de susan furnizeaza 32% din valorile zilnice recomandate de proteine.

Susanul contine o serie de agenti chimici precum sesamol si sesaminol – antioxidanti ce contribuie la protejarea organismului nostru de pagubele provocate de radicalii liberi. Semintele de susan se numara printre cele mai bogate oleaginoase in vitamine si minerale. Semintele se susan contin vitamine din grupa B, riboflavina si niacina care contribuie la reducerea colesterolului, imbunatatind activitatea creierului si a starilor de anxietate.

In ceea ce priveste mineralele, semintele de susan contin calciu, fier, mangan, zinc, magneziu, seleniu si cupru. Aceste minerale au un rol esential in mineralizarea osoasa, in productia de globule rosii, in sinteza anumitor enzime, productia de hormoni sau reglarea activitatilor musculare, cardiace si scheletice.

Semintele de susan contin si acid folic, recomandat in special femeilor insarcinate deoarece previn malformatiile neurale la fat. Semintele de susan permit o diminuare a tensiunii arteriale si a lipidelor sanguine datorita lignanilor continuti. In afara de continutul bogat de lignani si de Vitamina E, semintele de susan au un avantaj deloc de neglijat: datorita continutului bogat de vitamine din grupa B, acestea favorizeaza metabolismul energiei, fabricarea neurotransmitatorilor precum si cresterea si repararea tesuturilor.

Semintele de susan sunt bogate in folati (care favorizeaza fabricarea de celule in corp si de globule rosii), in cupru (necesar fabricarii hemoglobinei si colagenului), in zinc (care favorizeaza eliberarea de insulina), in mangan (pentru prevenirea pagubelor provocate de radicalii liberi), in fier (necesar productiei de globule rosii si transportului de oxigen), in magneziu (care favorizeaza transmiterea influxului nervos si contractia musculara), in fosfor (esential sanatatii oaselor si dintilor precum si mentinerii PH-ului in limite normale). Semintele de susan sunt ideale pentru sportivi si pentru persoanele preocupate de silueta deoarece au un continut bogat de fibre.

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente