Zilele Rapunzel
toate produsele cu -12% reducere
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Alimentele anticancer

Alimentele anticancer
     

Deoarece formele de cancer sunt foarte variate, iar cauzele bolii sunt complexe – si, pana acum, nu complet intelese – nu exista garantii cum ca masurile dietetice pot preveni cancerul. Totusi, asa cum unele alimente pot creste riscul aparitiei cancerului, exista altele care protejeaza impotriva acestuia.

 

Fructe, legume si cereale integrale

 

Cresterea cantitatii de fructe proaspete, legume si cereale integrale, in regimul alimentar, este masura – cheie care ne poate ajuta sa ne protejam de cancer. Aceste alimente contin o multime de fibre, vitamine si minerale, care s-a dovedit ca au un efect protector impotriva aparitiei unui numar de diferite forme de cancer. Declinul relativ al consumului acestor alimente in lumea industriala, in favoarea alimentelor semipreparate, bogate in zahar si grasimi, explica, in parte, cresterea numarului anumitor forme de cancer.

 

Rolul fibrelor

 

Fibrele, partea plantelor pe care oamenii nu o pot digera sau asorbi complet, sunt vitale pentru sanatatea tubului digestiv. Consumul adecvat de fibre reduce riscul aparitiei cancerului la colon. Unii oameni de stiinta cred ca anumite alimente contin toxine sau chimicale, care pot induce modificari canceroase ale colonului. Se crede ca prin grabirea trecerii alimentelor prin intestin, fibrele reduc timpul in care aceste chimicale pot avea acest efect.

 

Nutrientii – cheie anticancer

 

Vitaminele si mineralele joaca un rol important in lupta impotriva cancerului. Multi dintre acesti nutrienti au proprietati antioxidante, ajutand la controlarea radicalilor implicati in cancer.

 

 

 Unii dintre nutrientii care se considera ca au o valoare speciala sunt: beta-carotenul (abundent in fructe si legume galbene sau portocalii – morcovi, cartofii dulci, piersicile, caisele si bananele),Vitamina A (ca la beta-caroten, plus ficat si lactate), Vitamina C (sursele bune includ – broccoli, conopida, ardeii verzi, capsunele si citricele), Vitamina E (se gaseste in cereale integrale si in uleiurile vegetale nesaturate), seleniul (sursele includ peste, nucile braziliene si majoritatea cerealelor integrale).

 

Planul de actiune anticancer

 

Fundatia Mondiala de Cercetare a Cancerului are niste sugestii pentru reducerea riscului aparitiei cancerului:

  • micsorati cantitatea de grasimi din regimul dvs. alimentar. Proportia de energie derivata din grasimi trebuie sa fie sub 30%.
  • cresteti consumul de fructe, legume si cereale integrale.
  •  reduceti cantitatea de alimente sarate, afumate si din saramura.
  • incercati sa consumati alcool in cantitati moderate sau deloc.

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Reguli simple pentru mentinerea greutatii

Aboneaza-te la newsletter