continut cos | contul meu | la casa
Bine ai venit,
Autentificare prin Facebook

Index produse

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Articole Plante medicinale Vitamine si minerale Medicamente

Importanta calciului si a magneziului in organism

Importanta calciului si a magneziului in organism
Importanta calciului si a magneziului in organism

Calciul si magneziul sunt minerale esentiale pentru organism, avem nevoie de calciu si magneziu pentru dinti sanatosi si oase puternice,  functionarea ritmica a inimii ,circulatia ritmica a sangelui, functionarea eficienta a nervilor si a muschilor. Mai mult de 99% se gaseste in oase dar are rol important si in contractia musculara, functionarea inimii, si coagulare.


Ajuta functionarea sistemului nervos, reduce starea de insomnie, contribuie la absorbtia fierului, reduce inflamatia si sensibilitatea la alergii.
Insuficienta calciului duce la aparitia osteoporozei, osteomalaciei si la aparitia cariilor. Alte simptome de insuficienta sunt: stresul, alergia, tendinta crescuta pentru inflamatii. Calciul este una dintre resursele minerale care lipsesc din dieta femeilor.
Problemele gastro-intestinale afecteaza absorbtia calciului, din alimentele consumate doar 30-40% sunt utilizate. Degeaba consumam alimente multe care contin calciu, daca in organism nu exista armonie intre vitamine si minerale. Fara calciu sangele nu s-ar coagula, muschii nu ar functiona, iar sistemul nervos nu ar putea reactiona in mod normal.          
Calciul ajuta in dureri de spate si mijloc, si de multe ori faciliteaza durerile menstruale. Pacientilor care sufera de hipoglicemie este recomandat calciul. “Dusmanii ” calciului sunt grasimile, acidul oxalic,(se gaseste in ciocolata), acidul fitic(se gaseste in cereale).

Cel mai mult calciu se gaseste in lapte, produse lactate, soia, nuca, seminte de floarea soarelui si legume. Cantitate mica de vitamina D, magneziu, fosfor intensifica absorbarea calciului. Calciul este recomandat sa fie consumat impreuna cu magneziu .
Necesarul zilnic pentru femei este de 1000mg, pentru barbati 900mg.

 


Magneziul este indispensabil in functionarea nervilor si muschilor, in reducerea stresului, influenteaza activitatea inimii, scade tensiunea arteriala, previne aparitia calcului biliar, are rol in modelarea glucozei in energie.

Lipsa magneziului afecteaza performanta fizica, are rol important in metabolismul carbohidratilor, grasimilor, acizilor nucleici, proteinelor si in producerea energiei.
Cauzele de deficit de magneziu: nicotina, alcoolul, calitativ si cantitativ nutritie neadecvata, boli a vezicii biliare, varsaturi sau diaree pe termen lung,
 Simptome  lipsei de magneziu: oboseala, crampe, greata, anorexie, pot aparea probleme neurologice si tulburari metabolice, circulatia de sange se poate deteriora.
Inhiba procesul de imbatranire, previne blocarea vaselor sanguine, scade colesterolul, creste imunitatea, imbunatateste performantele mentale. Impreuna cu calciul au efect relaxant, leaga acidul din stomac, este indicat sa o luam intre mese.


Gasim magneziu in smochina, lamaie, porumb, migdale, nuca, seminte, mar, peste, legume, fructe, orez brun.
Necesarul zilnic pentru femei este de 18mg, pentru barbati 10mg.
Daca luam un timp mai indelungat magneziu impreuna cu calciu si fosfor, poate fi daunator.Consumatorilor de alcool este foarte indicat sa duca in organism cat mai mult magneziu.


Articole precedente



Ultimele articole

Beneficiile Untului de Mango